ED BABY FACEBOOK-APP
JANUARI 2014
Januari 2014 gaf het ED de succesvolle eerste editie van ED Baby een vervolg. Alle kersverse
ouders, grootouders en ooms/tantes kregen vanaf 4 januari 2014 de mogelijkheid om 'hun' kindje aan te
melden voor 'ED Baby, de Leukste'.
Voor deze editie werd het uploadsysteem vereenvoudigd en beschikbaar gemaakt voor mobiele apparaten. Om het uploaden te stimuleren, werden er tweemaal per week 3 baby'tjes uitgelicht op de speciale Mijn ED pagina's in de krant.
Tijdens de eerste weken van de aanmeldperiode van ED Baby 2013 werden er veel meer babyfoto's ingestuurd dan tijdens de vorige editie. Daarom werd besloten om dit jaar voor het eerst weer een fysieke babybijlage bij de krant uit te brengen, in plaats van een poster met daarop alle ingezonden baby'tjes. In totaal werden 1.308 baby'tjes aangemeld via de website.
Na een maand van aanmelden ging op 4 februari 2014 de eerste stemronde van start, waarbij de leukste baby per gemeente werd gekozen. Deze stemronde leverde gedurende 2 weken ruim 200.000 stemmen op.
Nadat de 22 leukste baby’s uit de regio waren bepaald, werd het tijd voor de finale. Hier moest worden uitgemaakt welk kindje de Allerleukste baby in de regio is. Via een speciale Facebook-app op de Facebook-pagina van het ED konden bezoekers stemmen op hun favoriet. Hiervoor moesten zij eerst de Facebook-pagina van het ED 'liken'. Dit leverde het ED uiteindelijk ruim 1.500 nieuwe Facebook-fans op.
Na ruim 1.300 stemmen in een kleine week werd 24 februari 2014 de Allerleukste ED Baby uit de regio bekendgemaakt.
Met de basis van ED Baby 2013 werden door de andere Wegener-titels de volgende projecten opgestart:
Samenwerking met Carin Beenen (ED), René Uijthoven (ED) en Erik van de Wiel (marketing ED).
Voor deze editie werd het uploadsysteem vereenvoudigd en beschikbaar gemaakt voor mobiele apparaten. Om het uploaden te stimuleren, werden er tweemaal per week 3 baby'tjes uitgelicht op de speciale Mijn ED pagina's in de krant.
Tijdens de eerste weken van de aanmeldperiode van ED Baby 2013 werden er veel meer babyfoto's ingestuurd dan tijdens de vorige editie. Daarom werd besloten om dit jaar voor het eerst weer een fysieke babybijlage bij de krant uit te brengen, in plaats van een poster met daarop alle ingezonden baby'tjes. In totaal werden 1.308 baby'tjes aangemeld via de website.
Na een maand van aanmelden ging op 4 februari 2014 de eerste stemronde van start, waarbij de leukste baby per gemeente werd gekozen. Deze stemronde leverde gedurende 2 weken ruim 200.000 stemmen op.
Nadat de 22 leukste baby’s uit de regio waren bepaald, werd het tijd voor de finale. Hier moest worden uitgemaakt welk kindje de Allerleukste baby in de regio is. Via een speciale Facebook-app op de Facebook-pagina van het ED konden bezoekers stemmen op hun favoriet. Hiervoor moesten zij eerst de Facebook-pagina van het ED 'liken'. Dit leverde het ED uiteindelijk ruim 1.500 nieuwe Facebook-fans op.
Na ruim 1.300 stemmen in een kleine week werd 24 februari 2014 de Allerleukste ED Baby uit de regio bekendgemaakt.
Met de basis van ED Baby 2013 werden door de andere Wegener-titels de volgende projecten opgestart:
Samenwerking met Carin Beenen (ED), René Uijthoven (ED) en Erik van de Wiel (marketing ED).