Mijn website is geoptimaliseerd voor gebruik op computer & tablet. Omdat je nu een smartphone gebruikt, kun je mijn werk niet bekijken.

Kom later nog eens terug, of neem direct contact met me op:
06 183 463 74
ERIKA@MASSUGEZ.NL

GLAZEN HUIS

OKTOBER 2010

Van zaterdag 18 tot en met vrijdag 24 december 2010 stond het Glazen Huis op de Markt in Eindhoven. 70 dagen, ofwel 10 weken, voordat Serious Request zou gaan losbarsten, lanceerde het ED een speciale website.

In de aanloop naar Serious Request borrelden al overal plannen en ideeën op om geld in te zamelen voor het goede doel. Het doel van het Eindhovens Dagblad was om al deze plannen en ideeën bij elkaar te brengen op de website die 9 oktober 2010 gelanceerd werd.

Initiatiefnemers konden via deze website hun actie insturen. Hier konden ze kenbaar maken wat ze wilden organiseren om geld in te zamelen en wanneer en waar deze activiteit zou gaan plaatsvinden. Alle inzendingen kwamen binnen in een overzichtelijk CMS. De redactie kon door middel van dit systeem activiteiten plaatsen in het overzicht en eventuele foutjes corrigeren.

Bezoekers van de website konden de ingezonden acties beoordelen: ze konden wekelijks hun stem uitbrengen op de actie die in hun ogen het meest origineel, het meest opmerkelijk of gewoon het leukst was. De actie die na een week de meeste stemmen had behaald, werd uitgelicht in de krant. Ook kwam het team van EDtv op bezoek, om een promotiefilmpje te maken van de actie.

In de aanloop naar Serious Request werden ruim 200 acties ingezonden, werd er ruim 17.000 keer gestemd, kwamen er 10 weekwinnaars in de krant en werden er 10 promotievideo's gemaakt.


Samenwerking met Lucas van Houtert (ED) en Petra Vogel (ED).